Jak stworzyć doskonałe stoisko reklamowe?
Jak stworzyć doskonałe stoisko reklamowe?

Zastanawialiście się kiedyś, jak powinno wyglądać doskonałe stoisko reklamowe? Bo my tak!

Dlatego też chcemy Ci opowiedzieć o naszej wizji idealnego stoiska reklamowego.
Co prawda idealizowanie, jest dość utopijne, ale przyjmijmy zasadę, że wizualizacja tego, co najlepsze, zdecydowanie zbliża nas do celu. Zacznijmy od początku. 
Stoisko reklamowe tworzymy na konkretne wydarzenie. Zazwyczaj są to duże targi branżowe, podczas których firma ma możliwość się zaprezentować. Kreuje wizerunek marki, ma okazje do zdobycia nowych rynków, rozbudowania i umocnienia już istniejących kontaktów biznesowych. Przy właściwym podejściu do tematu, targi stanowią bardzo atrakcyjną formę komunikacji marketingowej, są również wypróbowanym sposobem stymulowania wymiany handlowej. To również ważne miejsce zdobywania informacji na temat określonej branży.

 Obecne targi branżowe rozwinęły się na olbrzymią skalę.
Każdy wystawca ma świadomość, że musi działać selektywnie, spełniając indywidualne potrzeby swoich klientów.
Targi pomagają dotrzeć do osób zainteresowanych ofertą, umożliwiają spotkanie.
To jedyna forma aktywności marketingowej pozwalająca na natychmiastową interakcję, by poznać opinie i reakcje klientów na temat usługi bądź produktu.

Warto zaznaczyć, iż sam udział w targach nie gwarantuje sukcesu. Należy tu zwrócić uwagę na cel, jaki chcemy osiągnąć, kto będzie nas reprezentować podczas wydarzenia, jakie produkty zabrać.
W dzisiejszym poście najważniejsze będzie przygotowanie stoiska. Targi w bardzo dużym stopniu wpływają na kreowanie wizerunku firmy.

Chcemy przyjrzeć się, co determinuje atrakcyjność stoiska na targach. Zwrócimy uwagę na dwa czynniki materialne tj. wygląd stoiska reklamowego oraz wyposażenie.

 Wygląd stoiska reklamowego.
Stoisko to wizytówka firmy, jego wygląd i aranżacja stanowi element identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
To, co klienci zobaczą na stoisku, będą później utożsamiać z wizerunkiem firmy. Całość wyglądu wliczając barwy, kształty, elementy graficzne zastosowane na materiałach promocyjnych czy produktach reklamowych musi ze sobą współgrać.

Pierwszy krok to wybór powierzchni wystawienniczej. Dobór powierzchni w dużej mierze zależny jest od budżetu, jakim dana firma dysponuje, ale też od specyfiki i branży targów. Producent samochodów osobowych, by móc je zaprezentować będzie potrzebować większej powierzchni, niż niewielka firma usługowa działająca w branży reklamowej. Na wielkość stoiska najważniejszy wpływ mają cena wynajmu m2, ale również postęp technologiczny, który umożliwia nietypową prezentację produktu.
Wielkość stoiska może mieć wpływ na postrzeganie firmy przez zwiedzających, co także wiąże się z atrakcyjnym wyglądem.


Doskonałe stoisko targowe charakteryzuje się przede wszystkim dwoma cechami – posiada odpowiednią lokalizację oraz właściwą wielkość. Przy tworzeniu projektu stoiska, należy zapoznać się z warunkami, które będą panować na miejscu.


Najważniejszy przy projektowaniu i tworzeniu stoiska reklamowego jest pomysł.
Musimy odnaleźć sposób na to, aby zatrzymać klienta przy naszym stoisku. Czasami wystarczy wyeksponować produkt w centralnym miejscu. Dobrze widoczny, wzbudza ciekawość i zainteresowanie, zachęca do zapoznania się z ofertą firmy.

Umiejętnie zaprojektowana zabudowa stoiska, oświetlenie, grafika, odgrywają istotną rolę w tworzeniu pożądanego nastroju.
Coraz częściej wykorzystuje się projektory wizyjne, monitory multimedialne i plazmowe oraz kurtyny LED-owe.
Oddziaływać na zwiedzających można także poprzez umieszczenie na stoisku nietypowych, autorskich projektów mebli reklamowych o niespotykanym designie.
Efektowne zaproszenie z informacją gdzie można znaleźć Twoje stoisko, też należy wziąć pod uwagę. Na zaproszeniu umieścić można zdjęcie lub reklamę spójną ze stoiskiem – to ułatwi wzrokowe odnalezienie firmy.

 

Wyposażenie stoiska targowego.
Wyposażenie stoiska reklamowego zdecydowanie poprawia wizerunek wystawcy. Bez względu na powierzchnię wystawienniczą, stoisko powinno być atrakcyjne i funkcjonalne. Przede wszystkim aranżacja i architektura zabudowy powinny wypływać z profilu firmy. Mniejsze stoiska przy odpowiednim wyposażeniu mogą być równie atrakcyjne co te o dużej powierzchni.
Obok tradycyjnych konstrukcji i materiałów pojawiają się też rozwiązania niestandardowe, charakterystyczne dla branży.

Nie ma złotego środka na stoisko idealne, najczęstszymi ograniczeniami po stronie wystawców, jak i firm które budują te stoiska, są koszt, czas i dostępność materiałowa. Aranżacja i architektura zabudowy powinny wypływać z dotychczasowego wizerunku marki, z jej charakteru produktowego.

 

Doskonałe nośniki reklamowe. 
Do stworzenia naszego doskonałego stoiska reklamowego, z pewnością wykorzystalibyśmy ekspresowe namioty reklamowe.
Ich układ, konfigurację ułożenia można bez problemu dostosować do wymiarów powierzchni targowej. Wybór pada właśnie na ten nośnik ze względu na praktyczność i funkcjonalność.

Namioty posiadają dużą powierzchnię reklamową, która daje pole do popisu przy projekcie zadruku.
Drugim aspektem jest szybkość rozkładania i składania tego produktu. Czas jest bardzo ważny przy dużych wydarzeniach.
To zadaszenie sprawdzi się podczas wydarzeń branżowych pod gołym niebem, a także wewnątrz hali. Kolejnym elementem będą meble, w naszym przypadku postawimy na kilka rodzajów siedzisk reklamowych – kostki reklamowe, pufy oraz leżaki.


Wszystkie te produkty spełniają funkcje reklamowe, możemy na nich umieścić swoje logotypy, hasła reklamowe.
Na początku targów z kostek możemy stworzyć ściankę reklamową, później zostaną wykorzystane jako siedzenia.
Za taki wybór podziękują nam również zwiedzający, chcący dać odpocząć zmęczonym stopom, zatrzymają się na Twoim stoisku.

Rozmowy z klientami w eleganckim, estetycznym otoczeniu podnosi rangę i postrzeganie wizerunku eksponowanego przedsiębiorstwa.
Aby przestrzeń reklamowa była bardziej widoczna i atrakcyjna, warto rozstawić przy niej, kilka efektownych flag reklamowych z logiem firmy, unikalną grafiką, która zwróci uwagę odbiorców.

Oświetlenie również odgrywa bardzo ważną rolę – buduje atmosferę, powiększa optycznie pomieszczenie, podkreśla elementy dekoracyjne bądź reklamowe. Sprawia, że nasza przestrzeń staje się widoczna dla zwiedzających. Należy pamiętać o kwestiach estetyki i porządku panującego na stoisku. Wszystkie mało estetyczne elementy wyposażenia typu kable i gniazdka, kosze na śmieci itp. powinny zostać zakryte.

 

Obsługa stoiska reklamowego.
Kluczową kwestią jest obsługa stoiska targowego. Nie można ulegać pokusie i złudzeniu, że zatrudnienie hostess rozwiąże problem niskim kosztem. Tak naprawdę ulotkę ze stojaka może wziąć każdy samodzielnie, a zatrudnianie osoby, która nie ma pojęcia o firmie i nie potrafi jej dobrze zaprezentować, wywołuje u odwiedzającego poczucie zlekceważenia go.


Klient ten ma kilkadziesiąt stoisk do wyboru, statystycznie mamy 1 minutę na nawiązanie z nim kontaktu.
To bardzo ważna minuta - konieczne jest wykorzystanie jej w 100%. Dlatego dobór zespołu targowego powinien składać się z osób, które są zaangażowane w życie firmy, potrafią ze sobą współpracować i szybko się komunikować.

Na stoisku jest stały przepływ osób i informacji. Zespół musi sprawnie obsłużyć odwiedzających, zadbać o sporządzenie notatek, udzielenie potrzebnych informacji.
Ważne by osoba opuszczająca stoisko, była w co najmniej takim samym nastroju jak podchodząc do niego. Niezależnie od tego, czy produkt spełnia jej oczekiwania, czy nie, należy podkreślić, że jest osobą zainteresowaną produktem, inaczej nie trafiłaby na to stoisko.

Marketing szeptany, reklama z polecenia są nadal bardzo cennym kanałem dotarcia do kolejnych potencjalnych klientów.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl